Saturday 17 April 2010

Cameleonica - autoportret

sa planifici e una, sa iti si iasa tot ce planifici... aici e marele talent al oamenilor destepti...
in ultima vreme am realizat cu surprindere ca atunci cand imi e mai greu, si ma simt undeva jos, cam doborata de chestii care parca scapa de sub control... apare parca din senin ceva... un ceva determinat de actiunile trecutului... si ma ridica fara sa vreau...
chestia cu "din senin" insa e doar o figura de stil ca sa dea bine in propozitie, pentru ca nimic nu se intampla fara un rost (asa cum imi spunea foarte adevarat dealtfel, mai demult, o buna prietena a mea ... nu, nu am uitat vorbele tale Daniela).
am momente cand lupt, cand muncesc pana la epuizare, momente in care sunt atat de entuziasmata de ceea ce traiesc si ce fac incat imi depasesc limitele.
iar rezultatele nu se vad pe moment, si exista clipe cand ma cuprinde dezamgirea si ma las prada unor mini depresii (ma rog, mai mini, mai maxi, nu e nici dupa vreo moda, nici dupa vreun trend, ci dupa starea mea de spirit).
insa nici un efect nu e lipsit de cauza... iar lucrurile rele care ni se intampla sunt consecintele directe ale actiunilor noastre, ale gandurilor proiectate candva de noi catre lume...
la fel se intampla insa si cu chestiile bune, care se ivesc aparent din senin cand ai mai mare nevoie de ele si te ridica.
ma simt ca un cameleon in ultima vreme. pe dinafara arat intr-un fel iar pe dinauntru sunt cu totul altfel.
stiu ca nu e usor pentru cei din afara sa ma "ia de undeva" atunci cand sunt asa... dar nici nu-mi pasa prea tare de asta. am renuntat de mult sa mai traiesc exclusiv pentru buna impresie facuta celor din jur. desigur, exista limite, dar cea mai importanta persoana din viata noastra ramanem intotdeauna noi insine.
si poate ca suna a egoism afirmatia asta... insa nu e... nu e chiar deloc. pentru ca daca tu cu tine insuti nu te simti bine, in nici un caz nu ai cum sa-i faci pe cei din jurul tau sa se simta bine in preajma ta.
un alt lucru care ma socheaza in ultima vreme este modul in care existenta mea, si mai ales deciziile si actiunile mele influenteaza viata celor din jur. e o chestie care apasa foarte puternic... si la un moment dat eram foarte speriata de responsabilitatea asta.
insa nu mai sunt. de ce? pentru ca am realizat ca daca fac tot ceea ce fac cu sufletul deschis si cu constiinta impacata nu am cum sa gresesc foarte mult. poate ca judecata sa ma insele in anumite momente, insa instinctul fata de ceea ce trebuie sau nu trebuie sa fac, ceea ce trebuie sau nu sa spun si sa afirm m-au condus pana acum la actiuni corecte si care au avut rezultate bune pentru toti.
asa ca... de ce sa schimb o reteta care da roade?
intotdeauna mi-a placut mai mult sa gatesc dupa retele din caietul vechi si plin de grasime pe care mi l-a dat bunica atunci cand m-am mutat la casa mea. si cele mai bune mancaruri si prajituri sunt cele care le fac dupa vechile metode batranesti, chiar daca presupun mult dichis si bataie de cap, insa nu se compara absolut deloc cu chestiile astea moderne la pachet, semipreparate si carora trebuie doar sa le mai adaugi un pahar de lapte si sa le bagi 10 minute la cuptorul cu microunde.
si daca in bucatarie imi place sa curat jumatate de ora niste legume si sa fierb 40 de minute o mancare si inca 20 s-o dreg cu diverse condimente si mirodenii de ce sa nu fac la fel si in viata?
ca ma folosesc oricand am nevoie de orice se gaseste in comert "de-a gata", asta e altceva...
insa, la fel, si in relatiile interumane, orice om din jurul tau trebuie tratat cu aceeasi grija, rabdare si atentie pentru detalii ca si o delicatesa culinara. asta daca-ti doresti sa savurezi ulterior o relatie de calitate cu acel om.
traditii si tehnologie de ultima ora, rabdare si respect alaturi de decizii rapide si drastice... poate parea ceva iluzoriu... insa eu asa sunt... cameleonic? poate pentru unii.... cine are ochi sa vada si suflet sa citeasca va descifra ca totul nu e decat o reteta banala pe care au creat-o ai mei in mine inca din frageda copilarie... iar anii care au trecut (destul de multicei deja) nu au schimbat mare lucru pana acum si probabil nici nu o vor face.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home